-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:29729 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

در برخي از كتابها مي خوانيم امير مؤمنان ( عليه السلام ) هنگام وفات سلمان ، در يك شب از مدينه بطي الارض به مدائن آمد و سلمان فارسي را در مدائن غسل داد و دفن كرد و تا صبح به مدينه برگشت ، آيا اين امكان پذير است ؟ با اين كه فاصله مدينه تا مدائن بيش از صد فرسخ است ؟
اين سرعت محال عقلي نيست در اين صورت خداوند متعال مسلماً قدرت دارد يك فرد را كه در مورد عنايت و توجّه مخصوص او است در يك شب از مدينه تا مدائن كه متجاوز از صد فرسخ است ببرد و برگرداند ، بلكه ما بر حسب مدارك قاطع ديني به مراجع جسماني پيغمبر اسلام ( ص ) معتقديم و از نظر اتكاء به قدرت نامحدود خداوند متعال اين موضوع را كاملاً قبول داريم .
در قرآن مجيد كتاب مقدّس آسماني مطالبي هست كه همه آنها روي همين اساس ( قدرت خداوند ) مورد قبول ما است مثلاً پيش از آنكه بلقيس ملكه سبا وارد محضر سليمان ( عليه السلام ) گردد سليمان ( عليه السلام ) براي اينكه اعجازي را به او نشان دهد و دل وي را به طرف خدا جلب كند به احضار بارگاه خود فرمود : « ايّكم يا تيني بعرشها . . . ؛ كدام يك مي تواند تخت بلقيس را پيش از آنكه وي اينجا بيايد بياورد از آن ميان » « عفريت جن » گفت من پيش از آن كه تو از جايگاه قضاوت خود برخيزي ( در نصف روز ) مي آورم و آن كس كه علمي از كتاب داشت ( وي طبق گفته جمعي از مفسرين آصف برخيا وزير سليمان ( عليه السلام ) است ) گفت من پيش از آنكه تو چشم بر هم زني تخت را به اينجا مي آورم ناگهان سليمان تخت را نزد خود مشاهده كرد و گفت اين توانايي و قدرت كه خدا به تو داده از فضل و لطف پروردگار است نسبت به من .
{P - سوره نمل ، آيات 40 - 37 . P}
اصولاً در تحليل معجزات و كرامات ، نبايد مقياسهاي مادّي و امكانات محدود بشر را در نظر گرفت ، اعجاز ، و نيز كرامات از امور خارق العاده است و از قدرت نامحدود پروردگار سرچشمه مي گيرد .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.